Even een dagje de echte toerist spelen

22 januari 2019 - Brinchang, Maleisië

Half tien staan we klaar om opgehaald te worden voor de rit naar Cameron Highland. Geen idee hoe lang de rit gaat duren. Anderhalf uur zijn we onderweg en moeten we van bus wisselen. Gelukkig een grotere bus met meer ruimte. De trui maar aan, want de airco staat op max en de schuifjes om de koude lucht af te sluiten zijn niet meer te gebruiken.

Zo'n twee uur later stoppen we voor de lunch. De vitrine staat weer vol met eten waar we vervolgens een keuze uit maken. Het blijft altijd een gok, maar het is best te eten.

We vervolgen onze rit die zo langzamerhand wel erg lang gaat duren. Twee uur later, dus een rit van ruim zeven uur, komen we aan in ons stadje. We hadden de chauffeur aangegeven naar welk hotel we moesten. Nadat bijna alle reizigers (backpackers) waren afgezet stopten we na een paar minuten aan de kant van de weg. Koffers eruit en ook het jonge stel werd verzocht uit te stappen. De chauffeur pakt een sleutel en opent de kofferbak van een taxi die aan de kant van de weg staat. Alle koffers erin en wij de taxi in. De bus wordt ingeparkeerd en verder met de geit. We worden keurig afgezet bij ons hotel. De chauffeur deed het voorstel ons de volgende ochtend rond te rijden langs alle (toeristische) bezienswaardigheden. Eenmaal ingecheckt had het hotel een beter voorstel een hele dag met zijn tweeën en een privé chauffeur in een 4 X 4. Hier stemden we mee in en hij zou de taxichauffeur wel afbellen.

De volgende dag staat er een four Wheel drive voor de deur. Leuke chauffeur en erg informatief.

Langs alle toeristische punten geweest, maar toegegeven, het was best leuk. Geen opdringerig gedoe, een prettige chauffeur die ons volledig vrij liet en erg veel wist te vertellen.

Geslaagd.

1. Cora Jongsma:
    22 januari 2019
    Mooie foto's weer, en Tanja….straks drink je Harrie er met gemak uit!
  2. Harrie Boer:
    22 januari 2019
    Ja ben er bang voor Cora, ben al aan het inslaan
  3. Jannie:
    Leuk met 4-wheel drive
    Met de koelty in Cameron Highlands kun je alvast voorbereiden op de sneeuw hier.
  4. Cora Jongsma:
    22 januari 2019
    Aanhang wagen vol Harrie?
  5. Anja:
    En prachtig weer..
  6. Marcel&Titia:
    Weer mooie foto,Sen verhaal
  7. Anne en Elliz:
    22 januari 2019
    Prachtig verhaal, met weer hele mooie foto’s. Hier een aantal cm sneeuw, dat is een heel ander beeld als waar jullie heerlijk genieten. Nog veel plezier.
  8. Ruty:
    23 januari 2019
    Mooie foto`s en weer een mooi verhaal. Nog een paar daagjes en dan weer terug naar huis. Geniet nog samen van de dagen.