Van Lake Toba, Samosir, terug naar Kuala Lumpur

18 januari 2019 - Kuala Lumpur, Maleisië

S'morgens half zes gemeld bij de receptie. De zoon van de eigenaresse brengt ons met de auto naar de veerpont, zo’n twintig minuten rijden. Na ongeveer drie kwartier varen, worden we aan de overkant opgewacht door de taxichauffeur. Er is sinds kort een nieuw internationaal vliegveld aan de zuidzijde van Lake Toba gekomen, Silangit. Twee uur doen we er over om bij het vliegveld te komen. Met wat vertraging vliegen we in één uur en vijftien minuten naar Kuala Lumpur.

We hebben een hotel gekozen op het randje van China Town. Niet wat je bij China Town zou verwachten. Een lange winkelstraat met zijstraten vol met kraampjes met vooral kleding, restaurantjes en kraampjes met fruit. Er loopt af en toe een Chinees tussen, maar dat is alles. Maar wel gezellig hoor!

We bezoeken nog een Hindoe tempel waar ons spontaan iets te eten wordt aangeboden. Gebakken pinda’s met een kwak zoete rijst erop. Lekker, maar met de handen eten valt nog niet mee.

Zaterdag gaan we met de bus naar Taman Negara, het oudste regenwoud ter wereld. Ik ben er al twee keer samen met Jannie geweest, maar het verveeld nooit. Dus hopen dat het Tanja ook gaat bevallen.

1. Niels Wieringa:
    18 januari 2019
    Mooi uitzich vanuit het vliegtuig!! Veel plezier de laatste week nog in Maleisie! 😁
  2. Ruty:
    18 januari 2019
    Mooie foto's weer. Nog heel veel plezier de laatste week. Hier maar koud.
  3. Cora Jongsma:
    18 januari 2019
    leuke foto's weer, prachtig gemaakt die Hindoe tempel, een kunstwerk. veel plezier straks in het regenwoud. ben heel benieuwd naar de foto's daar van
  4. Elly:
    18 januari 2019
    Wat een prachtige hindoe tempel en kleurrijke mensen... wat een mooi land.
    Een goede reis morgen naar het oude regenwoud. 🌴🦎
  5. Marcel&Titia:
    Prachtig weer. Veel plezier nog in Maleisie de laatste week
  6. Anne en Elliz:
    19 januari 2019
    Wat schitterend die kleuren en hindoe tempel. Geniet van jullie laatste week.