Modderpoel

17 januari 2019 - Medan, Indonesië

Even bijkomen met een echte Bintang na opnieuw een intensieve dag. Het is inmiddels gewoonte geworden dat we de dag afsluiten met dit heerlijke biertje.

Helaas was er gisteren maar één scooter voor ons beschikbaar. Dus dan maar bij pa achterop en goed opletten hoe het moet 🤗.

Je kunt hier twee kanten op, links om of rechts om het eiland. Deze keer maar links om. Geweldig om bij deze temperaturen op een scooter te zitten. Alleen een helm is minder lekker, maar voorkomt weer een rode kruin.

Afgezien van alle dagelijkse leven is ook de natuur hier overweldigend. De foto's die we plaatsen spreken wel voor zich. Op zijn tijd iets eten of drinken bij een Warung.

We zijn van de hoofdweg afgegaan en komen op het eerste gezicht goed begaanbare geasfalteerde weg terecht. Eerste gezicht ja.... Even verderop beginnen de gaten al te komen en ook het asfalt is hier en daar verdwenen. Af en toe van de scooter om het bloed in de edele delen weer wat te laten stromen en om het zitvlak wat te masseren.

Het heeft gisteren behoorlijk geregend, met als gevolg dat de meeste gaten  in de weg vol met water staan. De meeste kuilen kunnen we ontwijken, maar af en toe beslaat ie de hele breedte van de weg. Dan is het de gok waar hij het minste diep is. Meestal aan de rand, maar je raadt het al, deze keer niet. Tot aan de assen zakken we in de modder. Tanja springt er af en pa plonst in het water, in de modder bedoel ik. Tot aan de kuiten in de modder, gas geven en maar hopen dat hij er zich  zelf weer uit kan trekken. Nee dus, trekken en gas geven tegelijk. De modder zit tot in pa zijn nek. Aan de kant staat iemand met tranen in de ogen van het lachen en gekruiste benen om met moeite het ook daar droog te houden. Ha ha ha.

Toch die pa van mij maar even helpen. Met erg veel moeite krijgen we hem er weer uit.

Bij een rijstveld proberen we het frame van de scooter weer iets toonbaar te maken en ook de broek van pa wordt onder handen genomen. Weer enigszins toonbaar vervolgen we onze weg.

Vandaag is het marktdag, dus ook wij gaan naar de markt. Naast de gebruikelijke groente vis en vlees kraampjes lag er op een van de tafels een compleet geroosterd varken. Alles zat er nog op en aan. Ter plekke wordt hij in stukken gesneden te beginnen bij de buik. Vreemd genoeg ligt deze geroosterde vriend en een plas van bloed. Niet goed doorgebakken waarschijnlijk. Bij het zien van dit tafereel geeft het toch een goed gevoel dat we tot nu toe hier nagenoeg vegetarisch hebben gegeten.

Bij een vleestent zit een jongen heerlijk te eten. Wij overnette westerlingen zouden eerst de tafel even schoonmaken, ontsmetten met een of ander chemisch product en op zijn minst een gesteriliseerde placemat onder ons bordje leggen. Dit tafereeltje ziet er iets anders uit. Hij zit te eten temidden van een bloedbad die de vrouw naast hem waarschijnlijk met haar bijl heeft aangericht.

Morgenvroeg half zes uit bed. We gaan terug naar Maleisië. Eerst naar kuala Lumpur en van daar uit reizen we per bus naar het natuurpark Taman Negara waar we twee nachten hebben geboekt.

Dus volgende verslag komt uit Maleisië

1. Cora Jongsma:
    17 januari 2019
    Prachtige foto's wederom en goede reis morgen gewenst alvast. leuk die verslagen van jullie!! Krijg een klein beetje het gevoel dat ik met jullie meereis!
  2. Jannie:
    17 januari 2019
    Bofkonten naar Taman Negara. Veel plezier zijn we twee maal geweest.
    Groetjes
  3. Marcel&Titia:
    17 januari 2019
    Wederom weer een mooi reisverslag en foto’s. Veel plezier nog.
  4. Harrie Boer:
    17 januari 2019
    Super mooi, goede vlucht morgen
  5. Ruty:
    17 januari 2019
    Annie en Bob zit hier weer met een big smile. Wat hebben jullie een geweldige vakantie en wat weer een prachtige foto's. Goede reis en zit met smart te wachten op het nieuwe verhaal en foto's.
  6. Elly:
    18 januari 2019
    Wat weer een heerlijk verhaal om te lezen... de foto’s maken het verhaal compleet. Fantastisch .
    Goede reis terug naar Maleisië 👍